Blogin kirjoittajasta

 




Moi!

Kirjoitetaanpas tänne vähän tarinaa siitä, kuka täällä näitä tekstejä oikein rustailee..

Minun nimi on Outi. Olen varhaiskasvatuksen opettaja ja kasvatustieteen maisteri. Töissä olen tällä hetkellä eskariopettajana, mistä tykkään tosi paljon. Entinen työkaveri kerran sanoi, että minä elän ja hengitän varhaiskasvatusta, ja se kuvastaa mua omasta mielestäkin aika hyvin, koska mulla on suunnaton palo varhaiskasvatusta kohtaan.

Minua kiinnostaa kaikki mahdollinen ja haluan aina oppia lisää. Tykkään täydennyskouluttaa itseäni. Viimeisimmäksi oon käynyt 30op varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen matikkaa. Mutta kirjat on mulle tärkeitä myös. Ammattikirjallisuudesta olen saanut tosi paljon niin teoreettiseen ajatteluun kuin käytännön työhönkin sekä tietenkin pedagogiikkaan. Erityispedagogiikka ja erilaiset toimintatavat lasten tuen tarpeisiin liittyen kiinnostaa minua valtavasti. Myös kokopäiväpedagogiikka ja liikunta. Oikeastaan minun on helppo innostua mistä tahansa sisältöalueesta.

Oma ajatukseni on se, että vaikka kuinka paljon ja pitkälle olisi opiskellut, niin ammattikirjallisuutta ei voi koskaan lukea liikaa! Aina oppii uutta ja samalla tulee myös kerrattua vanhaa. Nautin siitä tunteesta, että on "ajan hermolla" ja tietää varhaiskasvatuksen ajankohtaisista tuulista. Se pitää myös motivaation jatkuvasti korkealla. 🤩

Lisäksi tykkään kirjoittaa, minkä vuoksi kirjoittelen kirja- ja tuotearvioita varhaiskasvatukseen tai sitten muuten vaan omia ajatuksiani. Kirjojen lisäksi erilaiset materiaalit ja työvälineet innostaa minua paljon. Myös oppimateriaalien tekeminen sekä ylipäätään laadunhallinta ja kehittämistyö kiinnostaa minua. Ajatuksiani jakelen toisinaan myös Facebookissa ryhmässä Varhaiskasvatuksen materiaalipankki, jonka ylläpitäjä ja perustaja olen.

Varhaiskasvatukseen sisältyy niin valtava määrä kaikkea mielenkiintoista ja tärkeää sisältöä! Tämä sivusto esittelee erilaisia yksityiskohtia siitä kaikesta, välähdyksiä varhaiskasvatuksesta.

Blogilla on myös Instagram -sivut nimellä @valahdyksia_vakasta ja Facebook -sivut, jotka löytyvät nimellä Välähdyksiä varhaiskasvatuksesta.

Ilahtuisin kovasti, jos tulisit keskustelemaan minun ja muiden kanssa sinua kiinnostavista tai mietityttävistä asioista! ❤️

Kommentit

Suosituimmat blogipäivitykset

Sosiogrammi

Aistiseikkailu -projekti: Pohjustusta

Jumppaa junnuille & Näppärät näpit (karkea- ja hienomotoristen taitojen tehtäväkortit)

Jukka Hukka -kirjasarja ja tunnekortit

Työn imu

Aistiseikkailu -projekti: Matka avaruuteen

Aistiseikkailu -projekti: Matka Suomeen

Aistiseikkailu -projekti: Matka Saharaan

Kilpikonnan keinahdus -Toimintakortit hauskoihin liikuntahetkiin

Pomenian Satuseikkailu -lautapeli